Про що говорять специфікації моторних масел ACEA? Оновлення 2022.
МОТОРНІ ОЛИВИ ДЛЯ БЕНЗИНОВИХ ТА ЛЕГКОВАНТАЖНИХ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ (КАТЕГОРІЇ A/B), БЕНЗИНОВИХ ТА ЛЕГКОВАНТАЖНИХ ДИЗЕЛЬНИХ ДВИГУНІВ З ПРИСТРОЯМИ ДОСЛІДЖЕННЯ ВИКЛОПУ (КАТЕГОРІЇ C)
Новий документ із загальними вимогами для легких і важких навантажень включає в себе посилання на нові серії масел ACEA 2021 року для двигунів легкої навантаженості та серії масел ACEA 2016 року для двигунів важких навантажень (версія 3)
Оновлення до серії масел ACEA 2021 для двигунів малої навантаженості:
Вимірювання TBN не потрібні для категорії C2-21, оскільки це відповідає C2-16
A/B: Оливи для бензинових і дизельних двигунів – «High SAPS»
Категорія A3/B3 вилучена з цими послідовностями масел ACEA. Стабільна моторна олива, призначена для використання в бензинових і дизельних двигунах легкових автомобілів і легких автомобілів, а також для подовжених інтервалів заміни масла, якщо це вказано виробником двигуна.
A3/B4 Стабільна моторна олива, призначена для використання з подовженими інтервалами заміни оливи в легкових автомобілях і легких бензинових і дизельних двигунах, але також підходить для застосувань, описаних у A3/B3.
A5/B5 Стабільна моторна олива, призначена для використання з подовженими інтервалами заміни оливи в легкових автомобілях і легких бензинових і дизельних двигунах, призначених для низьков’язких моторних олив з в’язкістю HTHS від 2,9 до 3,5 мПас. Ці моторні оливи непридатні для використання в певних двигунах - у разі сумнівів зверніться до посібника користувача/довідника виробника.
A7/B7 Стабільна моторна олива, призначена для використання з подовженими інтервалами заміни оливи в легкових автомобілях і легких бензинових і дизельних двигунах, призначених для моторних олив з низькою в’язкістю з в’язкістю HTHS від 2,9 до 3,5 мПас. Порівняно з A5/B5, ці моторні оливи також забезпечують низьку швидкість попереднього запалювання та захист від зношування для бензинових двигунів з турбонаддувом на DI, а також захист від відкладень на компресорі турбокомпресора (TCCD) для сучасних дизельних двигунів з DI. Ці моторні оливи непридатні для використання в певних двигунах – у разі сумнівів зверніться до посібника користувача/довідника виробника.
C: Моторні оливи, сумісні з каталізаторами та GPF/DPF, для бензинових і дизельних двигунів – «Low SAPS»
Категорія C1 вилучена з цими послідовностями масел ACEA.
C2 Стабільна моторна олива із середнім рівнем SAPS для сумісності з системою доочистки. Призначено для використання з подовженими інтервалами заміни масла в бензинових і дизельних двигунах легкових автомобілів і легких автомобілів, призначених для низьков'язких моторних олив з мінімальною в'язкістю HTHS 2,9 мПа⋅с.
C3 Стабільна моторна олива із середнім рівнем SAPS для сумісності з системою доочистки. Призначено для використання з подовженими інтервалами заміни масла в легкових автомобілях і легковантажних бензинових і дизельних двигунах, призначених для моторних масел з в'язкістю HTHS не менше 3,5 мПа⋅с.
C4 Стабільна моторна олива з низьким рівнем SAPS, для сумісності з системою доочищення. Призначено для використання з подовженими інтервалами заміни масла в легкових автомобілях і легковантажних бензинових і дизельних двигунах, призначених для моторних масел з в'язкістю HTHS не менше 3,5 мПа⋅с.
C5 Стабільна моторна олива для покращеної економії палива, із середнім рівнем SAPS, для сумісності з системою доочищення. Призначено для використання з подовженими інтервалами заміни масла в легкових і легких бензинових і дизельних двигунах, розроблених і схвалених OEM для моторних масел з в'язкістю HTHS мінімум 2,6 мПа⋅с.
C6 Стабільна моторна олива для покращеної економії палива, із середнім рівнем SAPS, для сумісності з системою доочищення. Призначено для використання з подовженими інтервалами заміни масла в легкових і легких бензинових і дизельних двигунах, розроблених і схвалених OEM для моторних масел з в'язкістю HTHS мінімум 2,6 мПа⋅с. Порівняно з C5, ці моторні оливи також забезпечують передзапалювання на низьких обертах і захист від зношування для бензинових двигунів з турбонаддувом, а також захист від відкладень на компресорі турбокомпресора (TCCD) для сучасних дизельних двигунів з дизельним двигуном.
SAPS: сульфатна зола, фосфор, сірка
HTHS: високотемпературна в'язкість при високому зсуві
DI: пряме впорскування
DPF: дизельний сажовий фільтр
GPF: Бензиновий сажовий фільтр
TWC: тристоронній каталізатор
E: Масла для дизельних двигунів важких навантажень
E4 Стабільна олива, що не змінюється, забезпечує відмінний контроль чистоти поршня, зносу, обробки сажі та стабільності мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV та Euro V і працюють у дуже важких умовах, напр. значно збільшені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів без сажових фільтрів, а також для деяких двигунів EGR і деяких двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами.
E6 Стабільна олива, що залишається в якості, забезпечує відмінний контроль чистоти поршня, зносу, обробки сажі та стабільності мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V і Euro VI і працюють у дуже важких умовах, напр. значно збільшені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів EGR, з сажовими фільтрами або без них, а також для двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. Якість E6 настійно рекомендована для двигунів, оснащених фільтрами твердих частинок, і призначена для використання в поєднанні з дизельним паливом з низьким вмістом сірки. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами.
E7 Стабільна, стабільна олива, що забезпечує ефективний контроль щодо чистоти поршня та полірування отвору. Крім того, це забезпечує чудовий контроль над зносом, захист від сажі та стабільність мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV та Euro V і працюють у важких умовах, напр. збільшені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів без сажових фільтрів, а також для більшості двигунів EGR і більшості двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами.
E8 Стабільна, стабільна олива, що забезпечує відмінний контроль чистоти поршня, зносу, обробки сажі та стабільності мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V і Euro VI і працюють у дуже важких умовах, наприклад, значно подовжені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів EGR, з сажовими фільтрами або без них, а також для двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. Якість E8 настійно рекомендована для двигунів, оснащених сажовими фільтрами, і призначена для використання в поєднанні з дизельним паливом з низьким вмістом сірки. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами.
E9 Стабільна, стабільна олива, що забезпечує ефективний контроль щодо чистоти поршня та полірування отвору. Крім того, це забезпечує чудовий контроль над зносом, захист від сажі та стабільність мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V і Euro VI і працюють у важких умовах, напр. збільшені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів з сажовими фільтрами або без них, а також для більшості двигунів EGR і для більшості двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. E9 настійно рекомендується для двигунів, оснащених фільтрами твердих частинок, і призначений для використання в поєднанні з дизельним паливом з низьким вмістом сірки. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами
E11 Стабільна, стабільна олива, що забезпечує ефективний контроль щодо чистоти поршня та полірування отвору. Крім того, це забезпечує чудовий контроль над зносом, захист від сажі та стабільність мастила. Рекомендується для висококласних дизельних двигунів, які відповідають вимогам щодо викидів Euro I, Euro II, Euro III, Euro IV, Euro V і Euro VI і працюють у важких умовах, наприклад, подовжені інтервали заміни масла відповідно до рекомендацій виробника. Він підходить для двигунів з сажовими фільтрами або без них, а також для більшості двигунів EGR і для більшості двигунів, оснащених системами зменшення викидів NOx SCR. E11 настійно рекомендується для двигунів, оснащених фільтрами твердих часток, і призначений для використання в поєднанні з дизельним паливом з низьким вмістом сірки. Однак рекомендації різних виробників двигунів можуть відрізнятися, тому в разі сумнівів слід проконсультуватися з посібниками водія та/або з дилерами.